Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden – Salon La Carlina
Om wederzijdse verwachtingen te kunnen waarborgen, zijn onderstaande salonregels opgesteld:

Artikel 1. Algemeen
1. Salon La Carlina is gevestigd aan de Raadhuisstraat 6, 7251 AB te Vorden.
Het KvK-nummer is 78660351.
2. Met wij, we of ons worden de medewerkers of ingeschakelde derde partijen van Salon La Carlina bedoeld.
3. De cliënt is degene die een overeenkomst aangaat met Salon La Carlina.
4. De algemene voorwaarden gelden voor iedere behandeling, aanbieding en transactie tussen Salon La Carlina en een cliënt. Tenzij door beide partijen hierdoor uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken om bepaalde redenen.
5. Iedereen is welkom bij Salon La Carlina. Kinderen jonger dan 16 jaar worden alleen behandeld met schriftelijk akkoord van ouder en/of verzorger.
6. We vragen cliënt om alleen naar de afspraak te komen. Meerdere personen is in overleg mogelijk, indien begeleiding noodzakelijk is.
7. Er wordt uitsluitend op afspraak gewerkt.
8. De salon heeft een kleine wachtruimte, dus graag niet te vroeg van tevoren aanwezig zijn. In principe is 5 minuten voor uw afspraak prima.
9. Roken is niet toegestaan in de salon.
10. Huisdieren zijn niet toegestaan in de salon (uitgezonderd hulphonden).

Artikel 2. Inspanningen pedicure- en schoonheidssalon
1. We zullen de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig met de eisen volgens de brancheorganisaties ANBOS en ProVoet, met goed vakmanschap uitvoeren.
2. De cliënt zorgt ervoor dat alle gegevens, die redelijkerwijs van belang kunnen zijn voor een goede uitvoering van de behandeling tijdig aan ons worden verteld. Hierbij valt onder meer te denken aan ziekte/allergieën/medicatie.
3. Salon La Carlina is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, ontstaan doordat is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
4. Wanneer een wijziging van de behandeling van toepassing is, dan zal Salon La Carlina de cliënt inlichten over de financiële consequenties.

Artikel 3. Afspraken
1. De cliënt moet bij verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur van tevoren telefonisch de afspraak bij Salon La Carlina afzeggen, anders is Salon La Carlina helaas genoodzaakt om de kosten van de gehele behandeling in rekening te brengen.
2. Indien de cliënt meer dan 5 minuten later dan de afgesproken tijd in de salon komt, mag Salon La Carlina de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele honorarium van de behandeling aan de cliënt door berekenen.
3. Salon La Carlina moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt melden.
4. Beide partijen hoeven zich niet aan de verplichtingen van artikel 3.1 tot en met 3.4 te houden, indien zij gehinderd zijn door overmacht. Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.

Artikel 4. Persoonsgegevens & privacy
1. De cliënt voorziet Salon La Carlina vóór de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan Salon La Carlina aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen. Hierbij valt onder meer te denken aan ziekte/allergieën/medicatie.
2. Salon La Carlina neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op en verwerkt deze op een klantenkaart die dan weer worden verwerkt in een digitaal klantenbestand. Deze gegevens worden enkel gebruikt voor de behandelingen.
3. Salon La Carlina behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Uitvoeringswet Algemene verordening gegevensbescherming.
4. Salon La Carlina zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de cliënt.

Artikel 5. Prijzen/betaling
Salon La Carlina vermeldt alle prijzen van de behandelingen op de website en in folders. Productprijzen zijn zichtbaar in de salon.
De gemelde prijzen zijn inclusief 21% btw.
Acties en aanbiedingen zijn geldig in de aangegeven looptijd en zolang de voorraad strekt.
De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling te voldoen. Ook wanneer de cliënt producten koopt, dienen deze ter plekke betaald te worden. Contante betaling is ook mogelijk, maar pinnen heeft de voorkeur.
Betaling in de vorm van een cadeaubon verstrekt door Salon La Carlina is ook mogelijk. Cadeaubonnen zijn niet inwisselbaar voor contanten en er wordt geen geld op teruggegeven.
Alle getoonde prijzen zijn onder voorbehoud van wijzigingen en/of fouten.

Artikel 6. Aansprakelijkheid
Salon La Carlina is niet aansprakelijk voor schade van welke aard dan ook ontstaan doordat Salon La Carlina is uitgegaan van door de cliënt onjuiste en/of onvolledige verstrekte gegevens, ook m.b.t. lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden, vrijetijdsbesteding.
Salon La Carlina is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen van de cliënt.

Artikel 7. Garantie
Bij Salon La Carlina wordt gewerkt volgens de hygiëneregels van de HAM-code van pedicure- en schoonheidsspecialisten.
Na een behandeling kan de huid een reactie geven. De cliënt wordt hiervan op de hoogte gebracht tijdens de behandeling.
Deze garantie vervalt indien:
• de cliënt andere producten dan door de medewerker(s) geadviseerde producten heeft gebruikt;
• de cliënt de adviezen voor thuisverzorging niet heeft opgevolgd;
• de cliënt de producten niet volgens het advies van medewerker(s) van La Carlina heeft gebruikt;
• de cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.
• de cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet heeft opgevolgd (indien dit werd geadviseerd door Salon La Carlina).

Artikel 8. Klachten
Salon La Carlina is geregistreerd ANBOS/ProVoet-lid. Hierdoor kan de cliënt zich in geval van een onderling onoplosbaar geschil richten tot een onafhankelijke geschillencommissie.
Mocht de cliënt ontevreden zijn, een klacht hebben over de behandeling of een product, dan moet de cliënt de beargumenteerde klacht zo spoedig mogelijk, doch binnen 7 dagen zowel mondeling als schriftelijk melden aan de eigenaresse van Salon La Carlina. De salon zal proberen tot een passende oplossing te komen.
Salon La Carlina moet de klager binnen 7 dagen een adequate reactie geven.
Indien een klacht over de behandeling(en) gegrond is zal Salon La Carlina de behandeling opnieuw kosteloos uitvoeren zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt.
Indien een klacht over de producten gegrond is zal Salon La Carlina het aankoopbedrag van de producten gedeeltelijk* of helemaal vergoeden.
*Hangt af hoeveel er van het product gebruikt is.
Indien Salon La Carlina en de klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de wetgever of mediator. Salon La Carlina neemt contact op met haar brancheorganisaties ANBOS en/of ProVoet.

Artikel 9. Geheimhouding
Salon La Carlina is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling.
Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is verteld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
De geheimhouding vervalt indien, op de grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, Salon La Carlina verplicht wordt de vertrouwelijke informatie aan derden (bijvoorbeeld advocaat/rechter) te verstrekken.

Artikel 10. Pedicure specialisatie
Afhankelijk van de zorgverzekeraar van de cliënt en de polisvoorwaarden worden een aantal pedicurebehandelingen geheel of gedeeltelijk vergoed door de verwijzer/zorgverzekeraar.
Indien gewenst zorgt Salon La Carlina voor een factuur met daarop de juiste informatie voor de verwijzer/zorgverzekeraar.
De cliënt is zelf verantwoordelijk voor het indienen van de declaratie bij de verwijzer/zorgverzekeraar.
De cliënt dient zelf rekening te houden met het eigen risico bij de zorgverzekeraar.
Salon La Carlina is op geen enkele manier verantwoordelijk voor het verder afhandelen van de declaratie aan de zorgverzekeraar.

Artikel 11. Beschadiging en/of diefstal
Salon La Carlina heeft het recht om van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt eigendom(men) van Salon La Carlina, zoals meubilair, apparatuur of producten beschadigt.
Salon La Carlina meldt diefstal en/of vernieling altijd bij de politie.

Artikel 12. Behoorlijk gedrag
De cliënt behoort zich in de salon te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen.
Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft Salon La Carlina het recht de cliënt te verplichten het pand te verlaten en de toegang tot de salon te weigeren zonder verdere opgaaf van redenen.
Bij Salon La Carlina wordt gewerkt volgens de hygiëneregels van de HAM-code van pedicure- en schoonheidsspecialisten.
Er wordt van de cliënt verwacht dat hij zich houdt aan de persoonlijke hygiëneregels van de HAM-code van pedicure- en schoonheidsspecialisten.

Artikel 13. Recht
Op elke overeenkomst tussen Salon La Carlina en de cliënt is het Nederlandse recht van toepassing.
De algemene voorwaarden zijn gepubliceerd op de website van Salon La Carlina en zijn ook in de salon beschikbaar.
In geval van uitleg van de inhoud en strekking van de algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend.
Van toepassing is steeds de laatst gepubliceerde versie van het Nederlands recht c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.

Wanneer de cliënt een afspraak maakt bij Salon La Carlina gaat hij automatisch akkoord met de huisregels, algemene voorwaarden, privacy en cookie policy en disclaimer.

Huisregels Salon La Carlina
Algemeen:
*Zowel vrouwen als mannen zijn welkom in de salon. Kinderen jonger dan 16 jaar worden alleen behandeld indien akkoord van een ouder en/of verzorger.
*Gelieve alleen de cliënt naar de afspraak laten komen. Meerdere personen kan in overleg indien begeleiding noodzakelijk is.
*Roken is in de salon niet toegestaan.
*Huisdieren zijn niet toegestaan (uitgezonderd hulphonden).
*Voor de veiligheid van de cliënt en Salon La Carlina is de salon voorzien van beeld- en geluidsopname, welke na 2 weken verwijderd worden.
*De cliënt behoort zich in de salon te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen en waarden.
*De lichaamsbehandelingen zijn strikt van niet-erotische aard. Op eventuele directe/indirecte verzoeken wordt dan ook niet ingegaan en wordt de cliënt de toegang tot de salon ontzegt.
*Salon La Carlina meldt diefstal of vernieling altijd bij de politie.
*Om de cliënten volledig tot rust te brengen, wordt de telefoon tijdens de behandeling niet opgenomen. Laat uw naam en telefoonnummer achter in de voicemail, dan wordt u z.s.m. teruggebeld.
*De cliënt dient direct na afloop van de behandeling, de betaling van de behandeling en eventuele producten bij voorkeur per pin te voldoen. Contante betaling is ook mogelijk. Een factuur wordt alleen in overleg verstrekt. Betaling in de vorm van een cadeaubon verstrekt door Salon La Carlina is natuurlijk ook mogelijk. Cadeaubonnen zijn niet inwisselbaar voor contanten en er wordt geen geld op terug gegeven.

Afspraak:
*Er wordt uitsluitend op afspraak gewerkt. De salon heeft een kleine wachtruimte, dus gelieve niet te vroeg van tevoren aanwezig zijn. In principe is 5 minuten voor uw afspraak prima.
Afspraak annuleren:
*De cliënt kan tot 24 uur van tevoren de afspraak verzetten. Bij verhindering uiterlijk 24 uur van tevoren telefonisch de afspraak bij Salon La Carlina afzeggen, anders is de salon genoodzaakt om de kosten van de gehele behandeling in rekening te brengen.
*Is de cliënt meer dan 5 minuten te laat, dan kan Salon La Carlina de verloren tijd inkorten op de behandeling en de kosten van de gehele behandeling in rekening brengen.

Aansprakelijkheid:
*Salon La Carlina is niet aansprakelijk voor schade van welke aard dan ook ontstaan doordat de Salon La Carlina is uitgegaan van door de cliënt onjuiste en/of onvolledige verstrekte gegevens, ook m.b.t. lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden, vrijetijdsbesteding.
*Salon La Carlina is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen van de cliënt.
Klachten:
*Salon La Carlina doet er alles aan om goede kwaliteit diensten en producten te bieden. Mocht het voorkomen dat de cliënt niet tevreden is of een klacht heeft, dan stelt de salon het op prijs dat hij het laat weten zodat er samen naar een oplossing gekeken kan worden.
*Ook is de salon geregistreerd ANBOS/ProVoet-lid waarbij u zich in geval van een onderling onoplosbaar geschil kunt richten tot een onafhankelijke geschillencommissie.
Bij onderstaande zaken wordt de behandeling in overleg soms geannuleerd:
*Koorts/koortslip
*Griep of hevige verkoudheid
*Besmettelijke (huid)ziekten (o.a. krentenbaard, mazelen, scabiës).

Wanneer de cliënt een afspraak maakt bij Salon La Carlina gaat hij automatisch akkoord met de huisregels.

Disclaimer

Door het bezoeken van deze website verklaart u akkoord te gaan met de toepasselijkheid van deze disclaimer.

Gebruik van deze website

De informatie op deze website is onder meer bedoeld als middel om u te informeren over de producten/diensten van Salon La Carlina. Hoewel Salon La Carlina zorgvuldig omgaat met het samenstellen en onderhouden van deze website, kan Salon La Carlina geen garantie bieden voor de volledigheid, juistheid en actualiteit van de gegeven informatie. Salon La Carlina kan evenzeer niet in staan voor een foutloze of ononderbroken functionerende website.

Informatie van derden

Wanneer Salon La Carlina naar websites van derden verwijst, betekent dit niet automatisch dat Salon La Carlina de op of via deze websites aangeboden producten of diensten aanraadt. Salon La Carlina is dan ook niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor de inhoud, beschikbaarheid of gebruik van deze websites. De verwezen links worden door u dan ook op eigen risico bezocht.

Informatie gebruiken

Alle intellectuele eigendomsrechten en andere rechten die te maken hebben met de informatie op deze website, zijn niet toegestaan om te kopiëren, te downloaden of op enigerlei wijze openbaar te maken, te verspreiden of te verveelvoudigen voor commerciële doeleinden zonder voorafgaande toestemming.

Aanpassingen

Salon La Carlina behoudt zich het recht voor de informatie op deze website altijd te wijzigen. Hiervoor hoeft vooraf geen aankondiging plaats te vinden. Het is dan ook aan de klant om alles regelmatig na te lezen: de algemene voorwaarden, privacy- en cookie policy en andere documenten en content kan namelijk veranderen.

Responsible disclosure

Ondanks zorgvuldige beveiliging, kan het voorkomen dat er een zwakke plek in ons systeem zit. Wanneer u zo’n probleem waarneemt, heeft u de verplichting dit zo snel mogelijk te melden aan ons. Dit doet u door een mail te sturen naar info@salonlacarlina.nl. Salon La Carlina geeft dit zo snel mogelijk door aan de IT-partij. Wanneer u een kwetsbaarheid ondervindt, maak hier dan geen misbruik van. Bijvoorbeeld door:

  • Veranderingen in het systeem door te voeren.
  • Malware te plaatsen.
  • Toegang te verkrijgen tot ons systeem en/of de toegang te delen met anderen.
  • Gegevens of configuraties van het systeem te kopiëren, veranderen of verwijderen (evenals directorylisting of screenshots maken).